dinsdag, september 14, 2010

Wisenten op het Kraansvlak

Wisent-koe met kalf dat in juni-juli dit jaar geboren is.
Kraansvlak tussen Zandvoort en Bloemendaal. 13 09 2010. Foto: WP.
Wisent-stier. Kraansvlak / Zandvoort. 13 09 2010. Foto: WP.

Wisent-stier met koe en pink.
Kraansvlak / Zandvoort. 13 09 2010. Foto: WP.

Wisent-stier. Kraansvlak / Zandvoort. 13 09 2010. Foto: WP.

Wisent-stier met koe en pink.
Kraansvlak / Zandvoort. 13 09 2010. Foto: WP.

Wisent-stier met pink. Kraansvlak / Zandvoort. 13 09 2010. Foto: WP.


Wisenten. Een deel van de kudde. Ik zag er 12 Wisenten van verschillende leeftijden.
Links een gezenderde éénjarige stier.
Het Wisenten - projekt loopt sinds 2004 en op 24 04 2007 werden de eerste Wisenten in het gebied Kraansvlak tussen Zandvoort en Bloemendaal losgelaten.
Het is zeker geen appeltje eitje om ze te zien. Ik ben zelf frequent op de verschillende uitzicht punten geweest om ze te proberen te vinden. Echter zonder succes. Eindelijk heb ik ze na 3 1/2 jaar gevonden vanuit de Bokkendoorns / bloemendaal. 13 09 2010. Foto's: WP.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Prachtige beesten die Wisenten...En voor ons ook een geluk dat je ze gevonden heb. Want het is een pracht serie geworden..met leuke info.
Gr Henk

Loes Belovics zei

Een prachtige site met veel kijk- en leesplezier.
Wat heb je telkens bijzonder vogels voor de lens, om stiekum een beetje jaloers op te worden :)
Deze wisenten heb ik zelf een keer gezien, n.b. bij toeval! Schitterende oerbeesten, ik hoop ze nog eens tegen te komen.
Ik kom nog eens terug op je site, ik zie geen mogelijkheid om me als volger aan te melden?
Groet
Loes